Uudised

1. aprillil algab kaheteistkümnes Sinilillekampaania „Anname au!“

31.03.2025

Juba 12 aastat on aprill Eestis traditsiooniliselt veteranikuu, mille juhtmõte on: „Anname au!“. Sinilillekampaania eesmärk on tunnustada ja toetada kaitseväe ja Kaitseliidu veterane, kes on kaitsnud maailma eri paigus koos Eesti liitlastega vabadust ja demokraatiat. Sinilillesümboolika müügist ning heategevuslike spordi- ja liikumisürituste korraldamisest kogutav tulu kasutatakse reservis olevate veteranide vaimse tervise abisüsteemi loomiseks.

„Veteranikuu ja sinilille kandmine on oluline igakevadine traditsioon, millega väärtustame veteranide panust Eesti kaitsmisel. Eesti kaitseväelased on 30 aastat osalenud sõjalistel operatsioonidel, mille seas on olnud ka maailma ühed keerulisemad piirkonnad. Hoolimine algab märkamisest ja veteranikuu annab kõigile võimaluse näidata, et hoolime neist, kes on meie vabaduse eest maailmas seisnud,“ ütles kaitseminister Hanno Pevkur, kutsudes kõiki kandma sinilillemärki.

Eestis on üle 3000 veterani, kes on osalenud erinevatel rahvusvahelistel sõjalistel ja rahutagamise operatsioonidel maailma eri paigus. Sinilillekampaaniaga juhitakse tähelepanu välisoperatsioonidel osalenud kaitseväelaste panusele vabaduse ja demokraatia kaitsel. Veteranide tunnustuseks ja toetuseks kutsub Sinilillekampaania kõiki kaasmaalasi üles soetama ja kandma Sinilillemärki ning osalema kampaania raames toimuvatel heategevuslikel spordi- ja liikumissündmustel. 

„Veteranid on meie riigi jaoks olulised, sest nende reaalne lahingukogemus ja teadmised annavad kaitsevõimele hindamatu täienduse. Meie kohuseks on neid märgata, tunnustada ja toetada,“ ütles veteranikuu kampaaniat korraldava MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing juhatuse esimees Enn Adoson. 

Veteranikuu avaüritus on 1. aprillil toimuv Sinilillejooks Tallinnas Stroomi ranna vahetus läheduses. Spordi- ja liikumissündmusi toimub kogu veteranikuu jooksul Eesti erinevates piirkondades, täpsem info ja registreerimine: www.annameau.ee.

Sinilillekampaania kestab 1.–30. aprillini ning selles ajavahemikus saab sinilillesümboolikat soetada ja seeläbi annetust teha järgnevates müügipunktides: Coop, Selver, R-Kiosk, Apollo, Matkasport ja Karupoeg Puhh kauplused, relvad.ee e-pood ja MyFitnessi spordiklubid. Kõikjal Eestis aitavad Sinilillesümboolikaga toodete müügi ning mitmekümne kampaaniaüritusega annetusi koguda ka Naiskodukaitse vabatahtlikud. Lisainfot nende kohta leiab Naiskodukaitse kodulehelt ja sotsiaalmeediast.

Sinilillekampaaniat viib läbi MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing koostöös Naiskodukaitsega. Oma panusega aitavad kampaania õnnestumisele kaasa Kaitsevägi, Kaitseministeerium, MTÜ Riigikaitsjate Discgolfiklubi, MTÜ Rakvere Maraton, Hea Hoog, Havas, Coop, Selver, R-kiosk, Apollo, MyFitness, Karupoeg Puhh, Matkasport, relvad.ee, Milworks, Ortopro, Go Craft, Huum, Defrem, Semetron, Maru Grupp, Threod Systems, BAE Systems, Nordic Armoury, Eesti Võrkpalli Liit, Eesti Jalgpalli Liit, Autospirit, Swedbank, Montonio, Minilaod, Stebby, Websystems, Sportos, Kultuurkapital, Tallinna linn ja Jõhvi vald.

 

Lisainfo ja kontakt:
Pille Aruvee
Sinilillekampaania koordinaator
sinilill.ee@gmail.com
+372 5592 2290
Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing MTÜ

Soovin annetada

Heategevuskampaania tulu läheb Eesti Vigastatud Võitlejate ühingule, mille kaudu toetame Eesti veterane.

Täname peasponsorit

Täname suursponsoreid ja müügipartnereid

Täname sponsoreid ja partnereid