Helistades toetad 5 euroga Eesti Vigastatud Võitlejate Ühingut
01. 05 Lõppes tänavune Sinilille kampaania
1. mail lõppes tänavune Sinilille kampaania
Meil on suur rõõm tõdeda, et Sinilille kampaaniast on kujunenud igakevadine oodatud sündmus ja veteranipäeva tähistamise traditsioon ühiskonnas au sees. Nähes nii palju sinililli rahva rinnas ja kampaania kajastusi meedias, saame uhkusega tunnistada, et meie rahvas hoolib veteranidest.
Sinilille kampaania lõplikud rahalised tulemused selguvad mai teisel poolel, kuid juba saame kinnitada, et Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing
saab toetada kõiki soovitud kolme projekti ning katta ka ühingu teisi toetustegevusi, sest esialgsete andmete kohaselt oleme kogunud ligi 69 000 eurot! Kampaania toetajate ja annetuste kogujate hulk on rõõmustavalt suur, mistõttu ka täpsete tulemuste koondamine võtab veidike rohkem aega.
Esimest korda jagunesid annetused mitme eesmärgi ja projekti vahel ning Sinilillega tehtud heategu jõuab palju laiema sihtgrupini. Muu hulgas toetavad kampaania tulud MTÜ Peaasjad psühholoogilist nõustamist ja noorte vaimse tervise edendamist – ühing Peaasjad nõustab aastas keskmiselt 500 inimest. Pärnu haigla taastusravi- ja heaolukeskusele saab soetada uue seadme, mida võib kasutada trauma- ja operatsioonijärgsel taastusravil, aga ka üldfüüsilise vormi parandamisel ning pärast liigeste proteesimist ja eri seisunditest tingitud lihasnõrkuste korral.
Kampaania polnud enam Tallinna-keskne ning Sinilill jõudis igaühe kodukanti. Toimus väga palju üritusi kogu Eestis – ainuüksi Naiskodukaitse korraldas eri maakondades sõnumi ja lillede levitamiseks pea 50 aktsiooni. Populaarne Sinilillejooks toimus esimest korda peale Tallinna ka Tartus ja Brüsselis, kus veteranide auks jooksis kokku 650 inimest.
Tänavu kaasasime uusi sihtgruppe, korraldasime meelelahutuslikke ning harivaid Sinilille-üritusi. Kampaaniale panid õla alla ja tulid koos Naiskodukaitsega tänavale sinililli müüma meie pop-staarid Kristel Aaslaid ja Karl- Erik Taukar.
Koostöös maailmakuulsa metal rock bändi Cannibal Corpse kontserdikorraldajaga tegime õnnelikuks paar veteranide tunnustajat, loosides välja kontserdipileteid. Samuti pidasime avalikke riigikaitse tunde suuremates Eesti linnades, millest tegi ülekande ka Postimees.ee.
Meiega liitus veel erasektori partnereid – TV3, Bae Systems ja Nordica – kes aitasid kampaaniat nähtavamaks ja võimsamaks teha. Sinilill andis võimaluse ennast teostada suurel hulgal vabatahtlikel ja vaimsete erivajadustega inimestel üle Eesti. Sinilille märke valmistas u 140 erivajadusega inimest ning Naiskodukaitse kaudu aitas neid müüja ja kampaania sõnumit levitada üle 400 vabatahtlikku.
Täname kogu südamest kõiki sinilillemärgi kandjaid ja annetuste tegijaid! On hea meel tõdeda, et meie rahvas tunnustab ja hoolib Eesti Kaitseväe ja Kaitseliidu veteranidest!