Sinilille heategevuskampaania laiendas haaret üle Eesti

Sinilille heategevuskampaania laiendas haaret üle Eesti

Tänavu aprillis kolmandat korda toimunud sinilille heategevuskampaania õnnestumisele aitas kaasa üle 400 Naiskodukaitse vabatahtliku, korraldati ligi 60  temaatilist üritust üle Eesti ning laieneti ühe populaarse üritusega ka Brüsselisse. Kampaania käigus koguti annetusi Eesti Vigastatud Võitlejate Ühingule ligi 82 000 euro ulatuses. Heategevuskampaania peamine siht igal kevadel on kutsuda inimesi kandma sinilille rinnamärki veteranide tunnustamiseks.

„Meil on suur rõõm tõdeda, et Sinilille kampaaniast on kujunenud  igakevadine oodatud sündmus ja et veteranipäeva tähistamise traditsioon ühiskonnas on au sees. Nähes nii palju sinililli rahva rinnas ja positiivset vastukaja meie algatusele, saame uhkusega öelda, et meie rahvas  hoolib veteranidest,“ sõnas Eesti Vigastatud Võitlejate Ühingu juhatuse esimees veebel Rasmus Penno.

Eelkõige tänu Naiskodukaitse panusele jõudis heategevuskampaania „Anname Au“ igaühe kodukanti – nad korraldasid eri maakondades sõnumi ja lillede levitamiseks pea 50 aktsiooni. Populaarne sinilillejooks toimus esimest korda peale Tallinna ka Tartus ja Brüsselis, kus veteranide auks jooksis kokku 650 inimest. Samuti andsid Liibanonis teenivad kaitseväelased märkimisväärse panuse kampaania ja veteranipäeva tutvustamisel ning sinilillemärgiga annetuste kogumisel ka rahvusvahelises plaanis.

„Eriline tänu kuulub Eesti Naiskodukaitse esindajatele, kes viisid meie lilled ka kaugeimatesse Eestimaa paikadesse. Sinilill andis võimaluse ennast teostada ka suurel hulgal vabatahtlikel ja  vaimsete erivajadustega inimestel üle Eesti, vildist lillemärke valmistas ligi 140 erivajadusega inimest. Sügav kummardus kõigile, kes tunnustasid ja andsid au meie veteranidele – tänu teile saab nüüd teoks päris mitu heategu,“ avaldas Penno tunnustust.

Esimest korda jagunesid kampaaniaga kogutud annetused mitme eesmärgi ja projekti vahel, mis tähendab, et sinilille ostuga tehtud heategu jõuab nii vigastatud veteranideni kui palju laiema sihtgrupini. Kampaania tulud suunatakse lisaks vigastatud veteranide spordi- ja õppetegevuse toetamisele näiteks ka MTÜ Peaasjad psühholoogilist nõustamist ja noorte  vaimse tervise edendamist, ühing Peaasjad nõustab aastas keskmiselt 500  inimest. Pärnu haigla taastusravi- ja heaolukeskusele soetatakse annetustega uus seade, mida ennekõike aitab kaasa trauma- ja operatsioonijärgsel taastusravis. Veel toetab ühing Eesti Füsioterapeutide Liitu amputatsioonijärgse füsioteraapia taastusravi spetsialistide koolitamisel.

Kampaania õnnestumisele aitasid kaasa  Kaitseministeerium, Kaitsevägi, Eesti Naiskodukaitse, SEBE, Selver, Rahva Raamat, Olerex, Itella Logistics OÜ, R-Kiosk, Tallinna Lennujaam, BAE Systems, Nordica, TV3, Forum Cinemas, JCDecaux, Postimees, Tallinna Kesklinna Valitsus, Tartu Linnavalitsus ja Swedbank.

Marju Müürisepp

Sinilille kampaania koordinaator

5151188