01. 05 Lõppes tänavune Sinilille kampaania

1. mail lõppes tänavune Sinilille kampaania

Meil on suur rõõm tõdeda, et Sinilille kampaaniast on kujunenud  igakevadine oodatud sündmus ja veteranipäeva tähistamise traditsioon ühiskonnas au sees. Nähes nii palju sinililli rahva rinnas ja kampaania kajastusi meedias, saame uhkusega tunnistada, et meie rahvas  hoolib veteranidest.

Sinilille kampaania lõplikud rahalised tulemused selguvad mai teisel  poolel, kuid juba saame kinnitada, et Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing
saab toetada kõiki soovitud kolme projekti ning katta ka ühingu teisi toetustegevusi, sest esialgsete andmete kohaselt oleme kogunud ligi 69 000 eurot! Kampaania toetajate ja annetuste kogujate hulk on rõõmustavalt suur, mistõttu ka täpsete tulemuste koondamine võtab veidike rohkem aega.

IK_0195_1

Esimest korda jagunesid annetused mitme eesmärgi ja projekti vahel ning  Sinilillega tehtud heategu jõuab palju laiema sihtgrupini. Muu hulgas  toetavad kampaania tulud MTÜ Peaasjad psühholoogilist nõustamist ja noorte  vaimse tervise edendamist – ühing Peaasjad nõustab aastas keskmiselt 500  inimest. Pärnu haigla taastusravi- ja heaolukeskusele saab soetada uue seadme, mida võib kasutada trauma- ja operatsioonijärgsel taastusravil, aga  ka üldfüüsilise vormi parandamisel ning pärast liigeste proteesimist ja eri seisunditest tingitud lihasnõrkuste korral.

Kampaania polnud enam Tallinna-keskne ning Sinilill jõudis igaühe kodukanti. Toimus väga palju üritusi kogu Eestis – ainuüksi Naiskodukaitse  korraldas eri maakondades sõnumi ja lillede levitamiseks pea 50 aktsiooni.  Populaarne Sinilillejooks toimus esimest korda peale Tallinna ka Tartus ja  Brüsselis, kus veteranide auks jooksis kokku 650 inimest.
HTS_0086
Tänavu kaasasime uusi sihtgruppe, korraldasime meelelahutuslikke ning  harivaid Sinilille-üritusi. Kampaaniale panid õla alla ja tulid koos Naiskodukaitsega tänavale sinililli müüma meie pop-staarid Kristel Aaslaid ja Karl- Erik Taukar.13133233_1027171677372223_2293902339582156909_nMG_0005

Koostöös maailmakuulsa metal rock bändi Cannibal Corpse kontserdikorraldajaga tegime õnnelikuks paar veteranide tunnustajat,  loosides välja kontserdipileteid. Samuti pidasime avalikke riigikaitse  tunde suuremates Eesti linnades, millest tegi ülekande ka Postimees.ee.

Meiega liitus veel erasektori partnereid – TV3, Bae Systems ja Nordica – kes  aitasid kampaaniat nähtavamaks ja võimsamaks teha. Sinilill andis võimaluse ennast teostada suurel hulgal vabatahtlikel ja  vaimsete erivajadustega inimestel üle Eesti. Sinilille märke valmistas u 140 erivajadusega inimest ning Naiskodukaitse kaudu aitas neid müüja ja  kampaania sõnumit levitada üle 400 vabatahtlikku.

Kristel A.

Täname kogu südamest kõiki sinilillemärgi kandjaid ja annetuste tegijaid! On hea meel tõdeda, et meie rahvas tunnustab ja hoolib Eesti Kaitseväe ja Kaitseliidu veteranidest!